منو این همه

منو این همه

منو این همه

منو این همه

منو این همه

تور لحظه آخری مالزی تمیزی در کشور مالزی توصیه ای حائز اهمیت می باشد که مرکز بهداشت جهانی این مریضی ها را در سرزمین مالزی  مشاهده نموده است: مرض هپاتیت A/ وبا/ انسفالیت ژاپنی نوع B/ مالاریا/ شیستومیازوز / سل/ تب تیفوئید/ تب دنگیبنابراین برای نگهداری بهداشت در کشور مالزی باید به نکات ذیل توجه کرد.

1- توصیه می گرد در صورت سفر به این کشور از تسهیلات مربوط به بیمه مسافر استفاده نمائید. البته باید گفت بیمه های موجود تنها برای موارد پیش بینی نشده بوده و نمی توان از تسهیلات آن برای درمان بیماری های خاص استفاده کرد.

2- لازم است قبل از سفر به این کشور کنترل نمائید واکسن های چهارگانه (کزاز، دیفتری، فلج اطفال و سرخک) خصوصا اطفال را در تاریخ مقرر زده باشید. همچنین بهتر است قبل از مسافرت خود را در برابر بیماری های تب زرد، تب تیفوئید و هپاتیت نوع A و B واکسینه نمائید.

3- با توجه به وجود بیماری های مسری نظیر هپاتیت B و ایدز، لازم است ضمن رعایت نکات بهداشتی، از هرگونه ارتباطات غیر مطمئن خودداری کنید.

4- سعی نمائید در تهیه خوراک و آب مناسب (ترجیحا آب معدنی) دقت نمائید.

5- تب دنگی که در اثر گزیدن پشه ای به همین نام ناشی می گردد ، دارای علائمی چون سردرد ، کمر درد و پشت درد ، تب شدید ، تهوع و خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن می باشد . پشه دنگی عموما در ساعات اولیه صبح و یا ساعات پایانی روز اقدام به گزیدن نموده و مراکز اصلی فعالیت آن کوالالامپور، ایالت های پنانگ و سلانگور است .

6- جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از جدول مربوط به بیماری های موجود در این کشور می توانید به سایت بهداشت جهانی: مراجعه نمائید.شرایط سفر و اطلاعات سودمند

1- وضعیت راه ها و جاده ها در این کشور مناسب بوده و امکانات حمل و نقل به نحو مطلوب موجود است.

2- شهرها به لحاظ ترافیکی با مشکلاتی روبرو هستند؛ لذا در صورت رانندگی در این کشور و بروز حادثه تصادف، توصیه می گردد از حرکت دادن وسیله نقلیه خودداری کنید و تا آمدن پلیس و تهیه گزارش، صحنه تصادف را ترک نکنید.

3- در بدو ورود به این کشور چنانچه در کوالالامپور اقامت نمودید، سعی کنید در اولین زمان ممکن آدرس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را که به همین منظور در اختیار شما قرار گرفته است، پیدا کنید تا در صورت وقوع حادثه و یا نیاز به مراجعه، دچار مشکل نشوید.

4- چنانچه در این کشور دچار حوادثی مثل سرقت پول یا مدارک مسافرتی شدید، لازم است قبل از هر کار موضوع را به اطلاع پلیس محل برسانید و گزارش پلیس را در این رابطه دریافت نمائید. بدیهی است گزارش رسمی پلیس، به شما امکان خواهد داد موضوع را در نهاد های مربوطه به نحو موثرتری پیگیری نمائید.شهر کوالالامپور به علت وجود فرهنگهای مختلف مخصوصا شرقی دارای رستورانهای متعدد است که شما می توانید در این رستورانها انواع و اقسام غذاهای شرقی و غربی را میل کنید.در شهر کوالالامپور انواع این رستورانها در نواحی مختلف شهری وجود دارد. 2 ناحیه مهم گردشی این شهر عبارتند از مرکز شهر کوالالامپور و ناحیه بوکیت.رستورانهای منطقه بوکیتدر منطقه بوکیت طیف وسیعی از انواع رستورانها با انواع و اقسام غذاهای مختلف و سنتی و غربی وجود دارد.در این منطقه شما می توانید با توجه به هزینه و بودجه مورد نظر خود انواع و اقسام غذاهای مورد نظر خود و خانواده را تهیه کنید. در منطقه بوکیت Bukit 5 ناحیه به نامهای :,Bintang Walk, Changkat Bukit Bintang, Jalan Alor, Jalan Bukit Bintang Jalan Imbi.بعضی از رستورانهای معروف این نواحی عبلرتند از:
Ristoranet L'operaیکی از بهترین و معروفترین رستورانهای کوالالامپور که می توانید پیتزای خوب و عالی را در آن میل کنید. از شیرینی های آن که بر روی تنور سنتی درست می شود غافل نشوید.

 

برای اطلاعات بیشتر به صفحه تور ارزان مالزی مراجعه کنید .

  • ۹۶/۱۱/۳۰
  • ahmaghh dse